Je to tady – zadání je zveřejněno!!!

V zajetí oceánu

V pátém ročníku soutěže MinecraftCup se podíváte až na samotné dno oceánu. Zatímco loni jsme se vrátili do daleké minulosti a putovali s dinosaury, tentokrát se podíváme do blízké budoucnosti.

Příběh

Píše se rok 2068. Výzkumná ponorka právě prozkoumává nejhlubší a dosud neprobádané místo mořského dna. Je to možná nejhorší a nejnebezpečnější pracoviště na Zemi.  Ponorka je obklopena naprosto neznámým prostředím, svírána strašlivým tlakem a teplota okolní vody se blíží nule. Tým vědců nyní stojí před velkým úkolem. Musí zmapovat okolí a přesně popsat každou skulinu tamního světa. Pohled to je neuvěřitelný. Lidské oko poprvé spatřilo to, co do této chvíle zůstávalo ukryté pod mořským dnem. Něco neznámého, přesto překrásného. Skupina pěti nejodvážnějších členů posádky se s pomocí speciálních skafandrů vydává do neprobádané hlubiny. Potápěči zkoumají, hledají a zaznamenávají. Vše jde podle plánu. Náhle se však voda na dně zvíří a písek znemožní viditelnost. Skupina se ocitla v zajetí oceánu. Jeden z potápěčů ihned vyšle nouzový signál kapitánovi ponorky. Spustí se kamery a ty hledají známky života. Senzory nyní hlásí tři živé. Po chvíli pět. Posádka právě připravovala záchranná lana, když v tom program hlásí šestou známku života přímo mezi potápěči. Kamery se snaží onoho živočicha najít, avšak viditelnost je natolik špatná, že zachytí jen siluetu neznámého tvora. Nikdo z vědců nikdy nic takového neviděl. Pokusí se živočicha chytit do sítě, avšak ten rychle zmizí daleko do hlubiny. To, co se tam stalo, nebo koho tam posádka viděla není známo. Musíme zjistit, co tam tehdy bylo. Prozkoumáme nejhlubší místo voceánu a uděláme přelomový objev, který možná přepíše dějiny. 

Zadání

Tvým úkolem je vymyslet a postavit ve vodě nového dosud neobjeveného tvora. Na mořském dně postavíš výzkumnou stanici, z které bude probíhat výzkum. Velikost, tvar i vnitřek stanice necháme zcela na tobě. Musíš vyrobit i plavidla, pomocí kterých se budeš pohybovat pod vodou a tvora pozorovat. Je nutné zajistit zásobování stanice potravinami a vybavením z pevniny.

Žáci prvního stupně odevzdají pouze soubor se světem, který obsahuje podmořskou výzkumnou stanici, výzkumnou ponorku a nového tvora. Hodnoceno bude i vše ostatní, co do světa zakomponujete.

Žáci druhého stupně do celého výtvoru přidají alespoň jeden mechanismus založený na ruditu (redstonu). Může to být automatický pohyb tvora, transportní tunel na povrch, mechanismy uvnitř stanice aj., výběr mechanismu je jen na vás. Jakýkoli vlastní mechanismus se počítá, buďte kreativní.

Až budete se stavbou hotoví, vytvořte o svém projektu krátké video v délce max. 3 minuty s virtuální prohlídkou světa. Video můžete doplnit popisem průběhu stavby a doplnit jej slovním komentářem či titulky. K natočení videa můžete použít např. aplikaci PowerPoint (karta Vložení -> Multimédia -> Nahrávání obrazovky).

Další návody jak exportovat svět nebo nahrát obrazovku, nalezneš na našem webu pod záložkou návody.

Pročti si také sekci nejčastější dotazy.

Můžete si vytvořit zcela vlastní svět nebo využijte námi vytvořený, v kterém narazíte na vodní plochu okamžitě. Svět ke stažení zde.

Povinné výstupy pro I. stupeň:

Mapa s vytvořenou stanicí a živočichem ve formátu .mcworld (upozornění: svět musí být vytvořen v Minecraft: Education Edition, ne v jiné edici Minecraftu).

Svět musí obsahovat:

  • Podmořskou výzkumnou stanici
  • Nového zkoumaného tvora
  • Výzkumná podmořská plavidla
  • Zásobování stanice s pevninou

Upozornění: všechny soubory musejí mít na začátku názvu souboru tento formát: příjmení,jméno,název školy

Povinné výstupy pro II. stupeň:

Mapa s vytvořenou stanicí a živočichem obsahující alespoň jeden funkční ruditový (redstone) mechanismus ve formátu .mcworld (upozornění: svět musí být vytvořen v Minecraft: Education Edition, ne v jiné edici Minecraftu).

Svět musí obsahovat:

  • Podmořskou výzkumnou stanici
  • Nového zkoumaného tvora
  • Výzkumná podmořská plavidla
  • Zásobování stanice s pevninou
  • Popis alespoň jednoho vytvořeného redstonového (ruditového) mechanismu. Popis může mít jeden z následujících formátů:
    • Součást audio komentáře či titulků ve videu (viz bod 4)
    • Samostatný soubor s popisem mechanismu
  • Krátké video, v kterém představíš svůj podmořský svět v Minecraft: Education Edition (max. 3 minuty). Nutné je také uvést, jaké vlastnosti nový tvor má.

Možné výstupy videa:

      • Odkaz v TXT souboru na on-line úložiště (YouTube, Vimeo apod.)
      • Video soubor

      Upozornění: všechny soubory musejí mít na začátku názvu souboru tento formát: příjmení,jméno,název školy